Powered By Blogger

mia

sape ni?

My photo
skudai, johor, Malaysia
“Orang yang bijak akan berusaha merubah kerugian menjadi keuntungan. Sedangkan orang yang bodoh akan membuat suatu musibah menjadi bertambah2 buruk dan memalangkan dirinya sendiri..” Assalam...& hii sumer~~ My blog is my diary..kind of la... & dimana Segala expression di Ekspres kan di Sini.. Not for MOney~ U can Know me By Read My blog. whether im Good Or Not U decide. my famili is my priority.. my friends always loved by me.. & Love him & i love myself..

u follow me ::

Friday, December 24, 2010

Sayang diri sendiri

tidur awal..akan menyebabkan kite bangun awal..pagi2.dengar suare insan tersayang..memang terapi yang sangat berkesan.
hmm..topik for today PEROKOK.
ukt pengetahuan korang my TuNang adelah seorang perokok..
banyak kali gak dia cube utk mengurangkan ketagihan rokok..

yela.oleh kerana saye tersangat tak suke orang isap rokok.tapi saye terime si dia seadanya.dia pun
terlalu jarang merokok di hadapan saye..
sampai famili & kawan2 pun tak sangke dia merokok.
cuz dia mmg tak de bau rokok..

Oleh kerana banyak kali dia cube mengurangkan baru2 nie.dia jejalan kat Airport..& jumpe satu rokok ni.wah penah dengar tak? super ciggarete

Dengan Rokok elektronik Super Cigarette, anda akan dapat menghilangkan 100% rasa ketagihan nikotin tanpa apa-apa tekanan perasaan. Ini adalah kerana dengan Super Cigarette anda dapat mengurangkan pengambilan nikotin secara perlahan-lahan mengikut keselesaan anda. Sebab itulah rokok elektronik Super Cigarette begitu efektif dan telah pun berjaya membantu ramai perokok.
Rokok elektronik Super Cigarette mengeluarkan wap (vapour) yang menyerupai asap rokok biasa. Wap ini tidak membahayakan kerana ia bukanlah hasil pembakaran. Bahan yang digunakan pula adalah di antara bahan biasa yang digunakan di dalam makanan dan juga ubatan.
Oleh kerana wap yang dihisap itu tidak membahayakan, maka selama mana anda di dalam proses mengurangkan ketagihan nikotin seperti yang saya sebutkan tadi, anda boleh terus bebas merokok menggunakan rokok elektronik Super Cigarette sepertimana kebiasaan anda.
Dalam masa anda meneruskan tabiat merokok dengan selesa dan bebas, anda kini boleh menguruskan kadar pengambilan nikotin. Bermula dengan katrij yang mengandungi nikotin tinggi, anda boleh beransur-ansur mengurangkan kadarnya dengan menukar kepada katrij yang kandungan nikotinnya sederhana, kemudian kepada rendah dan seterusnya kepada kandungan nikotin kosong. Anda boleh lakukan ini mengikut keselesaan anda supaya anda tidak merasa terlalu tertekanan.
Apabila anda telah selesa dengan katrij nikotin kosong, bermakna ketagihan nikotin telah dapat anda hilangkan.



Rokok Elektronik Super Cigarette adalah suatu inovasi teknologi yang mengambil alih peranan rokok biasa sebagai alternatif untuk anda, samada anda bercadang untuk berhenti merokok atau sebaliknya.
Inovasi ini adalah berlandaskan Terapi Gantian Nikotin atau Nicotine Replacement Therapy (NRT) yang disarankan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), sebagai salah satu cara dalam menyelesaikan masalah ketagihan merokok.
Mengikut beberapa kajian, Terapi Gantian Nikotin secara amnya (melalui beberapa kaedah) telah berjaya membantu ramai perokok berhenti merokok. Rokok elektronik adalah inovasi terbaharu di dalam mengguna pakai kaedah Terapi Gantian Nikotin.
Untuk tidak mencabut kepuasan merokok secara drastik, rokok elektronik Super Cigarette direka supaya fizikal serta perjalanannya masih menyerupai rokok biasa.
Kelihatannya seperti rokok. Rasanya seperti rokok. Asapnya seperti rokok. Kerlipan apinya juga seperti rokok.
Asas rokok elektronik Super Cigarette terdiri dari tiga komponen utama, iaitu bateri, atomizer dan katrij. Ia seperti yang ditunjukkan di dalam gambar di bawah.

Baterinya mempunyai litarmikro di dalamnya serta lampu LED di hujungnya. Apabila dihisap, lampu LED akan menyala seakan-akan api rokok. Lampu LED ini juga akan memberi petunjuk apabila bateri perlu dicaj dan sebagainya. Keterangan lanjut mengenai perkara-perkara teknikal ada terdapat di dalam manual pengguna yang di sertakan di dalam pek permulaan rokok elektronik Super Cigarette ini.
Disambungkan pada bateri, adalah atomizer beserta katrij larutan nikotin. Apabila anda memasang ketiga-ketiga komponen rokok elektronik Super Cigarette ini, bermakna ia berada di dalam mod bersedia (standby). Kuasa bateri akan hanya digunakan apabila anda menghisapnya.
Apabila rokok elektronik Super Cigarette ini dihisap, udara akan memasuki ruang atomizer. Udara tersebut akan seterusnya melalui bahagian dalam katrij di mana pengwapan larutan nikotin berlaku. Wap inilah yang menyerupai asap apabila dihembus oleh penghisap.
Wap yang dihembus itu bukan lagi asap merbahaya. Ia tidak membahayakan kesihatan anda dan insan kesayangan anda.


sayang kamu tunangku..ehehe.hope nnt dia dpt mengurang2 dan terus kurang.


saye tak memakse si dia.tapi memberi galakan utk kebaikan bersame!


No comments: