Powered By Blogger

mia

sape ni?

My photo
skudai, johor, Malaysia
“Orang yang bijak akan berusaha merubah kerugian menjadi keuntungan. Sedangkan orang yang bodoh akan membuat suatu musibah menjadi bertambah2 buruk dan memalangkan dirinya sendiri..” Assalam...& hii sumer~~ My blog is my diary..kind of la... & dimana Segala expression di Ekspres kan di Sini.. Not for MOney~ U can Know me By Read My blog. whether im Good Or Not U decide. my famili is my priority.. my friends always loved by me.. & Love him & i love myself..

u follow me ::

Wednesday, December 8, 2010

jatuh+tersungkur+bangun

tak tahu kenapa hati ni rase begitu sedih sekali.Inilah ujian namenye..atas kesalahan aku sendiri mungkin.
mungkin airmata yang mengalir secara drastik ini.juga adalah ujian.ujian untuk aku lebih berusaha demi mencapai apa yang aku mahukan dalam hidup ini..

baru bace satu artikel mengenai budak membunuh diri akibar GAGAL...GAGAL disini adalah GAGAL UNTUK MENCAPAI SATU TARGET.Tambahan bila satu target ini disertai dengan kesungguhan.

Tapi saye tidaklah sesungguh mane pun.saye sendiri sedar.saye ni mmg tak rajin orangnyE...jadi usahlah mengharap terlalu tinggi...

JIKA  itu berlaku.sila BANGUN!!
kerana jatuh mahupun tersungkur...kite perlu untuk bangun semula.mengubah sesuatu menjadi lebih baik!

Belajar – apa penyebab kegagalan, apa yang perlu dilakukan agar tidak gagal lagi
5. Bangkit kembali – Berbekal pelajaran ‘gagal’ di masa sebelumnya tidak ada alasan untuk tidak bangkit kembali (kecuali mahu jadi pecundang sejati.)

No comments: