Powered By Blogger

mia

sape ni?

My photo
skudai, johor, Malaysia
“Orang yang bijak akan berusaha merubah kerugian menjadi keuntungan. Sedangkan orang yang bodoh akan membuat suatu musibah menjadi bertambah2 buruk dan memalangkan dirinya sendiri..” Assalam...& hii sumer~~ My blog is my diary..kind of la... & dimana Segala expression di Ekspres kan di Sini.. Not for MOney~ U can Know me By Read My blog. whether im Good Or Not U decide. my famili is my priority.. my friends always loved by me.. & Love him & i love myself..

u follow me ::

Thursday, December 16, 2010

Hijrah itu mulia

Ahklak..adalah peribadi seseorang tu.hmm..bagi saye,saye bukanlah seorang yang mempunyai akhlak mulia.
walaubagaimanapun adalah kewajiban seorang muslim untuk sentiasa berubah ke arah kebaikan.hijrah la katakan.

~ ~ sebenarnye kite semua pun nak berubah kan?sape tak nak..tetapi. bagi diri ini.benda pertama yang diri ini sedang cube adalah akhlak.. Saye kerap bace motivation qoute sejak akhir2 nie..

bukan cube untuk jadi hipokrit.tapi jauh di sudut hati..saye cube untuk buang perasaan kuat cemburu.cepat berkecil hati..agak tak penyabar sebenarnye..hanya tunang saye taw.hehe.Sorry syg kalau ade menyakiti kamu.
& sorry pade semua.

Akhlak ialah perbuatan, perkataan, dan tingkah laku yang elok serta indah berpandukan al-Quran dan sunnah Rasulullah s.a.w. Islam dan akhlak yang mulia sememangnya tidak dapat dipisahkan. Rasululluh s.a.w. diutuskan untuk menyempurnakan akhlak umat manusia. Ini bermakna akhlak yang baik itu penting dalam usaha mencapai kesempurnaan iman. Iman seseorang itu bergantung sejauh mana penghayatannya terhadap akhlak yang mulia.

Bagi kite semua masing2 ade role model yg tersendiri.Bagi saye adalah Saidatina Aisyah & Khadijah.
betapa mereka sebagai isteri Rasullulah.Tapi  rasullulah adalah ROLE MODEL yang terbaik.

Akhlak yang baik dapat menjaga hubungan manusia dengan penciptanya dan hubungan sesama manusia. Sebagai agama yang syumul, Allah s.w.t telah menetapkan adab-adab yang perlu kita patuhi dalam setiap aspek kehidupan seharian kita melalui Al-Quran dan sunnah . Terdapat pada Rasululluh s.a.w itu contoh yang terbaik buat kita. 
~jemari yang menari~

No comments: