Powered By Blogger

mia

sape ni?

My photo
skudai, johor, Malaysia
“Orang yang bijak akan berusaha merubah kerugian menjadi keuntungan. Sedangkan orang yang bodoh akan membuat suatu musibah menjadi bertambah2 buruk dan memalangkan dirinya sendiri..” Assalam...& hii sumer~~ My blog is my diary..kind of la... & dimana Segala expression di Ekspres kan di Sini.. Not for MOney~ U can Know me By Read My blog. whether im Good Or Not U decide. my famili is my priority.. my friends always loved by me.. & Love him & i love myself..

u follow me ::

Tuesday, December 14, 2010

again? L

lagenda Budak Setan,dah 8kali aku nengok. cite ni xla bombastic sgt.sbb byk perkara klakar.

1.Cuma suasana yang ingin dihidupkan sememangnya tidak menjadi. Contohnya ketika watak ibu kepada Ayu dikatakan kena serangan jantung, tapi saya lihat dia seperti sakit batuk..adei.
2. Cerita melompat-lompat. Tiada ruang dan masa untuk penonton-penonton hanyut dengan perasaan yang relevan dengan situasi yang digambarkan.mcm singkat,xpadat dgn isi
3.Macam  tidak logik adalah apabila Kasyah yang berhijrah ke pedalaman, pulang ke bandar selepas satu tahun dan terus berjumpa rakan kepada kekasihnya. Baca baik-baik. Rakan kepada kekasih. Bukan kekasih sendiri. Bukankah kita selalunya pulang dan terus mencari kekasih kita dahulu? Kalau gagal mencari, barulah tanya kawan..& bile ckp ayu dah kahwin,tibe2 ade bunyi burung gagak...haha.agak kelakar.
4.Saya xfaham knp Ayu suke sgt buat muke mcm acuh x acuh.knp plak mcm tu,n baru je kena lamar jadi kekasih trus surh g amek utk teruskan project kat pedalaman tu,mcm tlalu singkat tempoh perkenalan tu,& tiada sebab kukuh utk buat cinta mereka tu agung. Bagaimana saya hendak merasakan cinta agung antara mereka? Atau lakonan Lisa Surihani yang tidak meyakinkan?
5.Que Haidar.
 Lakonan dia mmg berkesan,hipokrit apabila di depan ibu ayu.N ketika dia memukul Ayu,sangat drmatik.& menarik.
6.Mcm mane plak c fazura tu blh first day jumpe kasyah mcm dah btahun kenal.
6.Penghujungnye juge klaka.bila Si Que Haidar datang ke kubur bawak bunga.


By the way saye suke cite ni sbb pengorbanan Ayu.tp jalan crite not so la.


by the tahniah filem Lagenda Budak Setan ini telah membuat kutipan RM1.7 juta hanya selepas empat hari ditayangkan. Jumlah hari tayangan telah melebihi hari wajib tayang dan kini diluluskan untuk tayangan sehingga 20 hari, tahu?

No comments: