Powered By Blogger

mia

sape ni?

My photo
skudai, johor, Malaysia
“Orang yang bijak akan berusaha merubah kerugian menjadi keuntungan. Sedangkan orang yang bodoh akan membuat suatu musibah menjadi bertambah2 buruk dan memalangkan dirinya sendiri..” Assalam...& hii sumer~~ My blog is my diary..kind of la... & dimana Segala expression di Ekspres kan di Sini.. Not for MOney~ U can Know me By Read My blog. whether im Good Or Not U decide. my famili is my priority.. my friends always loved by me.. & Love him & i love myself..

u follow me ::

Friday, October 22, 2010

Menanti detik itu....


Ku lihat ke hadapan..
Jalan yang penuh berduri...
Jalan yang panjang....
Walau hanya sejengkal..
tapi di mataku..
ianya cukup jauh..

Dan ku merangkak untuk berjalan...
di atas titik perjalanan itu..
ku hanya mampu mengukir sebuah senyuman..
demi menutup satu kedukaan yang ada disebalik senyuman manisku..
agar tiada yang mengerti tentang luka itu...

tapi...
aku tak pandai...
makin ku cuba untuk berpura-pura..
makin hati ini...
meronta..
walau airmata jernih mengalir..
tapi ku pinta...

itu belum cukup memberi kelegaan yang pasti...
ku cuba cipta satu keindahan..
dalam satu kepahitan yang aku sendiri tak terdaya..

bila diri ini sendiri yang telah memilih jalan hidup ini...
akulah orangnya yang bertanggungjawab untuk itu...
untuk apa?
untuk hidup aku sendiri..

bukan teman..
bukan tunangku..
bukan ibu dan ayah...
tapi "Aku"

Walau selautan airmata telah ku tangiskan berderai ke lantai...
aku harus teruskan..
sebuah perjuangan yang benar-benar mencabar kewibawaan aku sebagai seorang mahasiswa..

Ini takdir yang aku sendiri coretkan..
jadi aku tak bisa untuk memadamnya..
cuma aku hanya mampu untuk berjuang hingga ke penamat..

BUkan menamatkannya lebih awal..

Khilafku kerna terluka atas takdir sendiri..
ku perlu jadikan segalanya..
satu kekuatan untuk..
terus ke depan..
bukan berhenti di pertengahan dan mulakan dari awal...
tapi..terhenti seketika..& menangis..

bukan tanda kelemahan tapi untuk menghidupkan semula
...
sebuah kekuatan..

KiNi...
ku cuba untuk meneruskan perjuangan ini...
walau daku terluka...
hingga segulung ijazah itu..
tergenggam semat di jemariku..

saat itu...
pasti aku akan menghargai seluruh perjalanan hidup..
sepanjang daku di sini..

menanti satu penamat yang indah ~ ~

No comments: