Powered By Blogger

mia

sape ni?

My photo
skudai, johor, Malaysia
“Orang yang bijak akan berusaha merubah kerugian menjadi keuntungan. Sedangkan orang yang bodoh akan membuat suatu musibah menjadi bertambah2 buruk dan memalangkan dirinya sendiri..” Assalam...& hii sumer~~ My blog is my diary..kind of la... & dimana Segala expression di Ekspres kan di Sini.. Not for MOney~ U can Know me By Read My blog. whether im Good Or Not U decide. my famili is my priority.. my friends always loved by me.. & Love him & i love myself..

u follow me ::

Friday, October 15, 2010

~~Mengantuk di sTudiO~~

apew rasenye ek bile mengantuk??
for sure la rase nak tidow...itulah perasaan yg aku slalu rasekan....
tapi sangatlah mendukacitakan bila
perasaan itu perlu diketepikan...


1)Sila BELI GULA2 GETAH dengan kuantiti yang mencukupi. bila lecture start jer,makansekaligus 2 biji gula getah serentak. Apabila mulut aktif mengunyah, kita akan susah nak ngantuk.Tak apa, saya dah biasa buat dah. macam macam jenis chewing gum saya balun, memang betul tak mengantuk T_T ( tapi mcm tidak sopan pulak..)






                                                     TAPI KEKAWAN..JGN BT MCM NI K~~



2)  bawaklah SEBOTOL air masak. otak kita ni 80% air. Kita rasa ngantuk sebab oksigen kurang ke otak, walaupun hidung kita tak berhenti henti bernafas. bila minum air,bandalir badan kembali seimbang. Ini akan mengurangkan rasa mengantuk. Berapa ramai yang sanggup buat tips no 2 ni sila angkat tangan? tengok orang cina, rajin bawak air.orang melayu ni susah sangat. bajet macho/cantik la. dahhh jangan malu² . Beli botol air yang cantik,letak dalam beg. OK?
 ADE satu kaedah recycle~~
siapa sangka~botol mineral blh jadi kasut~~

3) Tapi kalau rasa macam tak ada effect ke apa dekat tips pertama dan kedua, maka sila keluar dari bilik kuliah dengan serta merta HAHAHA bukan untuk balik umah atau tido, tapi untuk ke tandas dan basuh muka. InsyaAllah tak ngantuk dah lepas ni...
4) Kalau mengantuk lagi setelah melakukan ketiga-tiga perkara di atas,suruh kawan sebelah urutkan bahu dan belakang. Tapi ingat,jangan sekali-kali urut leher atau belakang kepala kerana ini akan menyebabkan kawan anda tido lebih lena..kalau ngantuk jugak...korg hantukan kepala ke dinding ok~~

ok....itu sahaja utk hari ini..
see u next tyme~~




No comments: