Powered By Blogger

mia

sape ni?

My photo
skudai, johor, Malaysia
“Orang yang bijak akan berusaha merubah kerugian menjadi keuntungan. Sedangkan orang yang bodoh akan membuat suatu musibah menjadi bertambah2 buruk dan memalangkan dirinya sendiri..” Assalam...& hii sumer~~ My blog is my diary..kind of la... & dimana Segala expression di Ekspres kan di Sini.. Not for MOney~ U can Know me By Read My blog. whether im Good Or Not U decide. my famili is my priority.. my friends always loved by me.. & Love him & i love myself..

u follow me ::

Thursday, October 7, 2010

~hati yang terkesan~

ntahla dari mane nak mule..
sebenarnye kisah ni..aku dah delete dari memori aku..
tapi bila seseorang melakukan sesuatu yg tidak benar..
adalah wajib untuk aku ceriterakan yg sebenar...

Demi Allah..
apa yg bakal aku katakan adalah Benar..kerana Dia Tuhanku..

"aku punca masalah ini berlaku"
bunyi mcm menarik...
kalau c Dy maksudkan surat yg dy pernah berikan pada aku..

ni ceritanya...
aku seorang yg berfikir secara rasional..
jadi apabila aku terima surat dy..

kandungannya terlalu dramatic..
kesalahan dy post benda yg menyakitkan hati,dy xmengaku.
n dy cuma mahu aku"kau Ema Aku"

kite semua kawan....kenapa perlu hanya aku jadi kawan ko?
(maybe kerana selama ni aku xpernah membangkang..aku selalu menyokong..
aku xsuke bergaduh..rahsia yg dia bgtaw aku..segala yg aku taw..adalah ape yg N,S,D,Nj lakukan pada Dy.

setiap orang ada kelemahan..
selama kami bersahabat..
saya terima segala kekurangan termasuk aku sendiri...

Dy adalah pemerhati"?
xmungkin...yg aku taw..aku memerhati semua org...
apa yg menyakitkan hati..n semua..

tapi..
Dy..aku tak ingin bercakap buruk tentang ko..
tapi bila ko yg mulakan..
yess..ni yg akan aku bgtaw..

siapa yang menjadikan aku,D,N,Nj,S,A
utk membenci AE?

siapa yg bgtaw..apa yg AE kutuk pasal kami...
siapa yg bgtaw..ape yg AE buat kat ko...
bukankah itu kamu,Dy?
kami tak pernah rapt dgn AE..
tapi kerna ko..kami jadi benci dgn AE...

Sape yg aku pernah marah..kerana break ko dlu..
ex ko???
n sampai ex ko ckp aku "wtf"
aku backup ko x?



Siapa buat kami xsuke gf baru ex ko??
bukankah itu ko?
kerana kami anggap ko kawan..
pernah ko fikir??




Siapa yg slalu bgtaw kami..
tentang keadaan budak2 dalam class??
benda yg kami tak tahu..
yg buat kami xsuke mereka2 itu..

siapa yg menyatukan Nj dgn kwn baik kamu?
tapi bila ko break...ko mahukan Nj jugak mcm tu...

Nj byk tolg ko,ko ingat x?
bila di fikir2 knp Nj x backup ko..aku rase betul jugak
cuz skarANG kami pun xsure samada ko dgn Sy tu xde ape2...cuz mesra korg lain mcm...

Mase dlu..aku x byk bfikir..aku cume percaya pada ko...
mmg ko syg ex ko..
tp ko ade byk kwn lelaki yg lain..
lelaki mane yg suke..


Mmg mase dlu aku marah Nj..tp bknla membenci ..
Nj byk tolg aku gak...
n aku rase mase ko mule2 break...
kalau bkn Nj yg bgtaw ko ilang..
kami semua xkan jalan kaki mencari Dy...
xkan call ex ko utk cari ko....

ko break ko asek nangis...
sape yg ko cari utk luahkan..bukankah itu Nj?
ko call berkali2...ko pun mcm jadi gila waktu tu,ingat x ko??

sape temankan ko pergi Penang utk tenangkan diri..??
sape?
Bknkah itu Nj?

& bagi ko Nj xbackup ko...
sure kah ko ttg tu?
sure kah ko btl2 setia?
sure kah ko x jumpe org lain?
surekah ko??

n Nj ketika tu dipinggirkan..oleh kite
kerana ko...
adakah ko lupe???

kerana Nj x backup ko..kami xrapat..
ko lupe ke?

Duit sape jugak ko pernah pinjam..bkn duit Nj ke?
baju2 Nj..kasut..n segalanya..
Nj xpernah berkira dgn ko..

& bila Nj break...
ko jadi xtentu arah..
ko bgtaw kami...
tapi selogiknya ko pernah segila itu  jugak...
sesiapa di tempat tu mesti akan jadi mcm tu...

& ko pernah cakap Nj adalah penghasut..ko lupa kah>?
dlm surat ko pada aku..ko cakap ko benci Nj sgt2...
Nj nangis..cuz dia xsangka...

Walau se tak waras manapun manusia..
bukan sahabat adalah yg terpenting??
dlm surat ko...byk yg ko katakan..
tentang kami semua...
bukankah aku kawan mereka n jugak ko??
perlukah aku menyorokan sesuatu yg benar?

bagi aku...aku perlu tanya pada mereka ttg isi surat tu...
apa yg ko ckp dlm surat tu...
ternyata ko seolah2 langsung x bersalah..

terlajak perahu blh diundur..
terlajak kata...ko fikirla sendiri...

kalau aku punca segalanya..
maaflah..

tapi..masakan pokok bergoyang,jika angin xbertiup..
aku taw..byk post ko dlete..
tp dah terlambat..kami dah bace..


Terima kasih pasal kereta ko tu...
tapi hari2 kah ko anta kiteorg?
xpernahkah kiteorg byr minyak ko?
walau kadang2 kluar sekejap..

Selama ko kat bilik aku...
aku rase..aku sentiasa beli makanan utk seseorang yg gastrik...
aku xmintak bayaran pun...

utk org yg sakit..meraung malam2..kejang kaki..
sape agaknye..yg urutkan kaki tu?
sape?
tatkala masalah keluarga..kekurangan duit..
sape yg tolog ko??
sape??

tatkala ko asek menangis rindukan ex ko..sape yg tenangkan ko??
sape??
sape yg selalu tolg ko??
xpernah aku nk mengungkit..
tapi ko benar2 melampau...

sape yg bayarkan makanan ko bila ko tak de duit?
sape?
sape yg byrkan..slalu??
ko sakit..sape yg jage ko??
sape yg tolg basuhkan baju ko??
aku xberkire..
trip Ud...

tatkala kereta ko adse problem tu
..ko kesedihan sape yg berfikir n tanya tunang dia untuk tolog ko...
sape??
adekah aku xckup baik?

x terniat aku nk mengungkit..
tapi ape yg ko buat slame ni..buat aku tulis semua ni...

Ego- itu sikap ko...even benda kecik ko blh marah,,,
tapi slama kita kawan aku trima ja...cuz u r my friend.

tapi semakin lama/...
ko ungkit semuanya..
dan kini giliran aku....

ko msg malam raye..sumpah aku xdpt...
even before2 raye aku msg ko x reply..
aku bertanyakan tentang duit KH...

untuk kh balik kampung...
mase tu kh tgh susah...

aku merayu dgn ko surh byr cket...
tapi ko ckp..duit banci ko bukan 20 000...
ko serik berurusan mcm ni?

ko ingat aku suke menagih hutang?
slama ni...

ntahla Dy....
sejak kes KH raye sorg kat kl..
hati aku dah cukup remuk redam....

bila ingatkan msg ko mase Ud cakap aku n diana hipokrit just kerana ikut ayah said....
aku sure ko yg tak kenal sape aku?

orang yg ko slalu mintak tolg byrkan...
ko ingat x semua tu??

after semua ni..

mmg aku blh jadi org yg kejam....

kalau ko nak..
nnt aku cari surat ko . n jadikan wall photo..

aku mmg kawan ko...adakah ko kawan kepada aku??
atau ko terima aku sbg kawan..kerana aku adalah org yg terlalu menyokong ko,percayakan ko...


ko xmalu jalan dgn kiteorg...
sape yg nk jalan jauh2 bile N n S n A bising n jalan kat umall tu?
sape yg xbiase berjalan kaki...
siape...

dy..
ko mmg tak pernah salah..

xde sape2 nk  copycat ko...cuz rasenye trend yg ko pakai  belum hakmilik cipta  terpelihara
lagi..

pentngkah semua tu??

sape agaknya yg buatkan assignment GIS individu utk ko?
bukankah itu Diana..walaupun mase tu diana demam..ko ingat x???

sape yg tolg buatkan assignment BI ko..bukankah aku & diana??
ko ingat x??
bila ko mintak tolog semua tu..
N masa ketika itu???

assignment Transport sape tolg buat utk parking...
sape tolg ko buat gps tu..bukankah aku???

bukan akukah,bukan kami kah?

siapa yg slalu ajak ponteng..
jgn g class..
atas dasar kawan?
sape...

ntahla dy....
kerusi xkan boleh tolak meja...

tapi sikap ko blh menjatuhkan ko sendiri..
xde ape kami nak jeles dgn ko....

rasenye ape yg kami ade...
dah ckup lengkap.

ko pernah fikir semua tu x??

semua orang ada buat salah...tapi mcm mane ko lihat semua tu...

tapi ko.................................

dah la jari jemari aku pun dah cukup penat..thanks....


thanks for read..

No comments: