Powered By Blogger

mia

sape ni?

My photo
skudai, johor, Malaysia
“Orang yang bijak akan berusaha merubah kerugian menjadi keuntungan. Sedangkan orang yang bodoh akan membuat suatu musibah menjadi bertambah2 buruk dan memalangkan dirinya sendiri..” Assalam...& hii sumer~~ My blog is my diary..kind of la... & dimana Segala expression di Ekspres kan di Sini.. Not for MOney~ U can Know me By Read My blog. whether im Good Or Not U decide. my famili is my priority.. my friends always loved by me.. & Love him & i love myself..

u follow me ::

Friday, August 20, 2010

Ramadhan Kali ini~

Kuharapkan
ramadhan kali ini penuh makna..
agar dapat ku lalui dengan sempurna......
selangkah demi selangkah..
setahun sudah pun berlalu masa yg pantas berlalu...
hingga tak teraSa ku berada di bulan ramadhan...

lagu Raihan ni...
aku suke sgt~~
memberi aku perasaan yg xde di bulan2 lain...
walaupun aku ni..
xsrajin mane pun utk menunaikan perintah Tuhan..
ade je yg aku ingkar...

tp setiap kali
bulan ramadhan kesayuan datang kat hati aku....
yee...

mungkin jugak kerana dosa2 aku yg belambak...
tp aku akui semua tu...

kadang2 aku muhasabah diri jugak...
aku ego...susah nak mengaku salah...
jadi aku akan kurgkan buat salah...
aku cube jaga hati orang2 yg aku sayang...

wpun kadang2 aku xdpt..

kadang emosi pun tak stabil jugak...
tp seikhlas hati...
kawan2...

adalah yg paling penting skali dalam hidup aku...

yess..sumtimes..

setiap kawan2 aku..ade yg aku xpuas hati...
tp Harsh words is da most yg aku xkan gune...
sum people gelar aku hipokrit...

hipokritkah aku...
bila aku cube utk xsakitkan hati kawan2...& org yg aku sayang...
hipokritkah aku andainya aku cube utk gembirakan  seorang guru?
hipokritkah ku
 andai aku xsanggup lukakan hati yg aku sayang...

atau aku perlu katakan kata2 yg xmanis didengar...
sebagai tanda yg diri ini bukan seorang hipokrit....

Setiap kali...
persahabatan muncul dalam hidup aku...
walau terlalu byk yg aku ade rase kurg berkenan dengan sahabat2 aku..
tak pernah sekali aku tinggalkan kawan2 yg tersayang...

setiapnya ade kekurangan & kelebihan yg masing2 xde...
itu membezakan mereka semua...
& menjadikan semuanya istimewa...

Tapi...
Bila satu tika...
kata-kata berunsur menyakitkan hati...
yang menyuruh aku pergi..
yess i will...
not because u ask to...
tp... krn itu

kata-kata penghinaan untuk aku...
yang aku tak boleh lg tersenyum bila itu terjadi..
Bukan aku tak menyayangi...
tp kerana...
tiada kata  @ bicara yg mampu aku luahkan...

maafkan aku.
andai bagi dirimu aku yang bersalah...
sorry to say..
utk hati yg berkeping2 berkecai bercantum...
utk airmata yg menitis..
hati yg terguris...

segalanya terubat kembali...

maafkan aku...
maafkan aku..
maafkan aku...

itu xmungkin~ ~


p/s : bukan niat utk menyakiti sesiapa...sekadar luahan perasaan....
    ******************************

No comments: