Powered By Blogger

mia

sape ni?

My photo
skudai, johor, Malaysia
“Orang yang bijak akan berusaha merubah kerugian menjadi keuntungan. Sedangkan orang yang bodoh akan membuat suatu musibah menjadi bertambah2 buruk dan memalangkan dirinya sendiri..” Assalam...& hii sumer~~ My blog is my diary..kind of la... & dimana Segala expression di Ekspres kan di Sini.. Not for MOney~ U can Know me By Read My blog. whether im Good Or Not U decide. my famili is my priority.. my friends always loved by me.. & Love him & i love myself..

u follow me ::

Thursday, August 19, 2010

kisah perjalanan bersama budaK ajaiB~

Pada suatu hari nan indah...
aku duduk di bawah pohon nan rendang..
menghirup suasana yang menenangkan..Pemandangan yang cukup indah terpapar dimataku...

Tiba-tiba aku terasa sesuatu...
sesuatu mengejarku..
pada mulanya ku ingatkan monster hijau...

aku berlari dengan lajunya...
tiba-tiba sampai di tebing sungai yang sangat luas...
(dlm pemikirsn aku.."bagaimana aku nak menyeberang sungai yang luas ini..")

dalam tak sedar datang seorang budak yg entah dari mana..
memnyapaku..
"hai,nak saye tolg..saya diutuskan utk menemani perjalananmu"
kata budak kecil..rasanya baru tadika kot..
kecik je..
aku pun menerima pelawaan itu..
lantas sungai itu tiba2 ada jambatan utk ku melintas..
degan sepantas kilat aku berlari mencari destinasi yang tak pasti..
budak itu relaks jew...sebab dia boleh terbang..
jeles jugak aku..

aish..tiba2..
aku sampai ke destinasi yang aku tuju..

rasa seram menyelubungiku..
ada bau yang tak menyenangkan diriku..

aku bukak pintu...
perlahan aku melangkahkan kaki..
tapi...
tempat itu terlalu kecil...
aku tak boleh masuk...
ish..mcm manala ni...
tiba2 movie Alice in wonderland muncul di fikiran aku..

tapi budak kecik yg ajaib tu..
("jgn perasan sgt awk tu bkn alice in wonderland la")
kata budak itu menyespoiltkan aku..
("ok2..mcm tu tolgla aku.dah tak tahan dah ni)
pantas aku menjawab kata2 budak tadika tu
ok...(ala...kazzam~)
trus bilik yg kecil itu menjadi besar...

aku menyelesaikan masalah yang berlaku..
yang bt aku tak tenteram...
setelah aku berlalu..dan pintu bilik itu aku tutup..
aku baca papan tanda di depanya..
yg berbunyi (TOILET)

& tiba2 aku terjaga..
aku terfikir..apala aku ni mimpi perjalanan ke tandas yang panjang..



     *************************************
p/s : tq krn membace

No comments: