Powered By Blogger

mia

sape ni?

My photo
skudai, johor, Malaysia
“Orang yang bijak akan berusaha merubah kerugian menjadi keuntungan. Sedangkan orang yang bodoh akan membuat suatu musibah menjadi bertambah2 buruk dan memalangkan dirinya sendiri..” Assalam...& hii sumer~~ My blog is my diary..kind of la... & dimana Segala expression di Ekspres kan di Sini.. Not for MOney~ U can Know me By Read My blog. whether im Good Or Not U decide. my famili is my priority.. my friends always loved by me.. & Love him & i love myself..

u follow me ::

Tuesday, March 8, 2011

::yang terkoyak,mengoyak @ dikoyak::

taadaa...see u again guys..
today hidup i sangatla bz...rase mcm menjerit je...omg...i tot my gurls really care bout me...hehehe..:)
haha..thats not ME...the ordinary me...is me..

ok..berbalik kepade tajuk entry kali ni...
kain yang terkoyak ::

saye referkan kepada situasi ini...sesuatu yang kita lakukan dalam  sedar atau tapa kita sedari bahawa kita telah melakukan sesuatu yang memalukan @ sesuatu yang menyalahi sesuatu...

mengoyak pula didefinisikan oleh saye sendiri sebagai seseorng  yang cuba memalukan seseorang yang lain dengan niat sengaje..diulangi dengan sengaje....atau cubean memalukan diri sendiri

 * walau bagaimanapun untuk  situasi ini ade pertindihan mengenai isu ini.ape?mengape?dan Bagaimane?
     situasi pertama : kadang-kadang wujud sesetengah pihak yang cube untuk membiarkan sekumpulan manusia memahami situasi si A(misalnya).Walaubagaimanapun kenyataan yang dikeluarkan itu mungkin disalah ertikan dalam erti kata yang lain seseorang itu digelar "menjaga hal orang lain"  walhalnya...itu adalah salah faham yang dibangkitkan...wallahhualam..:)

  * situasi ke-2 : apabila si B (misalnya) cuba menerangkan kekhilafan diri sendiri kepada orang lain...dengan niat seseorang yang lain mengenali dirinya dengan lebih terperinci...tetapi dari sudut yang lain si B ini dilihat memalukan diri sendiri...cuma waktu dan saat yang berbeza membezakan keduanya.. :)

dikoyak pula didefinisikan sebagai perbuatan kita yang diketahui ramai..oleh seseorang yang lain..oleh individu tertentu..situasi ini juga terbahagi kepada beberapa segmen.

    * keadaan 1 : apabila seseorang itu cuba untuk memahamkan sekumpulan manusia agar memahami kenapa dan mengapa sesuatu perkara berlaku...walaubagaimanapun ia selalunya disalah anggap oleh diri kita sendiri..

   * keadaan ke-2 : apabila berlakunya tokok tambah dalam ilusi penceritaan...dan ini mengakibatkan pandangan yang tersangat negatif terhadap seseorang yang lain tentang diri kita... :)

keadaan-keadaan ini perlu dititik beratkan segala kenegatifanya dan kepositifanya...dalam keseluruhan penceritaan..

* segala yang berlaku tetap akan berlaku...cuma lambat @pun cepat..

p/s : hidup tak selalunya indah..tapi kita yang menjadi penyebab indah @ rosaknya kehidupan kita itu.
:)

No comments: